Thursday, November 27, 2008

Projek=Kerja banyak...

Alhamdulillah.. tamat juga final exam 19 hb nov hari tu. Last paper. Digital Signal Processing. Senior-senior cakap, kalau lepas paper ni. kira dah boleh consider grad dah. Harap-harap lepas dengan cemerlang. Permudahkanlah Ya Allah.

Walaupun exam dah habis, ada project besar yang tengah aku jalankan sekarang. tidak betul-betul free lagi. Penat dah aku troubleshoot circuit board aku. Current test dah, voltage test dah, namun, tetap bermasalah juga litar aku tu. Aku rasa ada grounding problem. Walaupun switch dah off, still, LED menyala lagi. Switch okey, aku dah check, mungkin ada component yang rosak ni. So, hari ini, aku decide nak beli transistor dan dan diod lain di Jalan Pasar. (yeayy, outing lagi!!). Nak cuba replace kat board tu. Harap-harap okey lah lepas tu. Doakan kejayaan aku dalam project ini ye, TQ2.

My Workbench

Next week, kawan-kawan aku dah nak comission. Nak jadi pegawai dah. Tahniah-tahniah. Moga-moga jadi pegawai tentera yang mantap kerjanya dan sahsiahnya. Untung juga ambil jurusan yang 4 tahun ni, cepat jadi pegawai. Tapi, bagi aku lah, sebagai student engineering, aku rasa jadi student engineering yang belajar susah-susah ni (susah ke???), Sebenarnya membentuk cara fikir yang berbeza. beza di mana ye??? Haa.. Nilai sendirik lah. hihihi. No Offence. By the way, congratulations mates. Wish our skot (engineering) will successfully commission next year. Puas jadi kadet ni. 5 tahun dah.

Aku sebenarnya tengah tunggu kawan-kawan siap nak pergi lab. Ish2, mentang-mentang lah dapat excuse, tidur sakan. Tapi diorang deserve pun benda ni. Penat mengadap project mega ni sama-sama. Jangan naik lemak sudah, BMI sorang-sorang nanti. hihihi.

Okeylah, cukup kot coloteh sikit-sikit. nak update blog je sebenarnya. Kepada yang nak ditauliah, kawad mantap-mantap next week. Yang belum nak tauliah. belajar rajin-rajin. PSM settlekan cepat-cepat.Senior mess tengah tunggu tu. Chayyok!!!

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online